A. Beneficiari : Angajatorii care
incadreaza pe o perioada
nedeterminata absolventi ai
unor institutii de invatamant. Prin
absolvent se intelege persoana care a obtinut o
diploma sau un certificat de studii
intr-una din institutiile de invatamant profesional, special,
liceal, postliceal sau superior, de stat sau particular, autorizat sau acreditat
in conditiile legii. Absolventii pot fi incadrati astfel
o singura data pentru fiecare forma de
invatamant, in termen de 12 luni de la data absolvirii
studiilor.
B. Subventia : Este o suma
lunara acordata pe o
perioada de 12 luni pentru fiecare absolvent incadrat egala cu 2250 lei
In cazul in care sunt incadrati absolventi din
randul persoanelor cu handicap, angajatorii primesc pentru fiecare
angajat, pe o perioada de 18 luni, sumele prevazute mai sus,
diferentiat pe studii. Subventia
se acorda incepand cu data
incheierii unei conventii intre angajator si AJOFM Bihor.
C. Acte necesare pentru
acordarea subventiei:
1. Cerere tip in 2
exemplare,
(doc.D-249);;
2. Tabel nominal cu absolventii
institutiilor de invatamant incadrati in munca,
conform modelului anexat, in 3 exemplare(doc.D-264);;
3. Conventie, conform modelului anexat, in 3
exemplare(doc.D-262);;
4. Actul de identitate al absolventului, in copie
si original;
5. Actul in baza caruia au fost incadrati
in munca (contract de munca sau act de numire , dupa caz), in
copie si original;
6. Actul de absolvire ai institutiei de
invatamant, in copie si original;
7. Declaratie pe propria raspundere a
absolventului, (doc.D-266);
8. Declaratie pe propria raspundere a
angajatorului, (doc.D-267);
9. Certificat de incadrare in grad de handicap (in copie si original),
eliberate de organul competent, care sa dovedeasca handicapul in cazul incadrarii
absolventilor cu handicap;
10. Extras de cont IBAN ;
11.Imputernicire ;
12.Certificat de atestare fiscala emis de organul fiscal central ;
13. Certificat de atestare fiscala emis de unitatea administrativ teritoriala pe raza careia angajatorul are sediul central sau punctele de lucru.
14.Date de contact angajator ;
15.Dispozitia de repartizare
16. Dosar cu sina.
D. Obligatiile beneficiarilor de subventii :
- angajatorii au
obligatia sa comunice agentiei pentru ocuparea fortei
de munca judetene , in a carei raza isi au sediul,
respectiv domiciliul, toate locurile de
munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea
acestora -angajatorii care
incadreaza pe durata nedeterminata absolventi si incheie cu
agentia judeteana conventia pentru subventionare au obligatia sa mentina raporturile de munca sau de serviciu
ale acestora cel putin 18 luni
de la data incadrarii in munca ;
-angajatorii vor
depune, pana
la data de 25 a lunii urmatoare lunii pentru care solicita subventia la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana
un tabel nominal intocmit conform modelului prevazut in anexa lunara (doc. D-273), insotit de extras in copie certificata
de angajator pentru conformitate cu originalul dupa pontaj si dupa statul de plata.
E. Sanctiuni
-angajatorii care inceteaza
din motive imputabile lor raporturile de munca sau de serviciu ale
absolventilor, anterior
termenului de 18 luni prevazut la
art. 83 din Legea76/2002, sunt
obligati sa restituie, in totalitate catre AJOFM Bihor sumele incasate pentru
fiecare absolvent pentru care a incetat raportul de munca, plus dobanzile
aferente.
ATENTIE!
Angajatorii care, dupa indeplinirea
obligatiei de a mentine raporturile de munca 18 luni, mentin raporturile de munca sau de serviciu cu
absolventii incadrati in conditiile art. 80, primesc,pentru o perioada de cel mult 2
ani, pentru fiecare an de continuare a raporturilor de munca sau de
serviciu, un ajutor financiar egal
cu suma aferenta contributiilor sociale datorate de angajatori pentru
aceste persoane si virate, conform legii.
Pentru incheierea conventiei sunt
necesare urmatoarele formulare :
Documentele electronice odata descarcate va rugam sa le si editati (spatiile pentru completare vor fi adaptate - largite astfel incat intreg inscrisul sa fie lizibil ) :
(Documentele sunt actualizate la data de 13 martie 2018 ) :
cerere.doc
Conventie.doc
Tabel anexa la conventie.doc
declaratie absolvent.doc
imputernicire.doc
declaratie angajator.doc
anexa_lunara.doc
fluturas cu actele necesare
pentru incheierea conventiei pe art. 80